- Gjorde samhället en tjänst.

Glömde ju berätta innan att jag jag gjort en ganska så vettig grejs idag. Eller igår, (med tanke på att klockan är kvart i 4 på morgonen)

Hade suttit på en bar i min ensamhet och kollat på Frölunda-Timrå. 
När jag är påväg hem, mellan friggagatan och svingeln's hållplats så ser jag en ganska så skönt skum snubbe som går bland bilarna och kollar runt.
Ställer mig en bit bort och iaktar honom, men tycker han beter sig mer märkligare hela tiden.
Ringde upp kära mamma och frågade om man skulle ringa farbror blå eller ej.
Mamma ringde dit, jag höll utkik efter snubben. En polistant ringde upp, ställde frågor och sen la vi på efter att hon sagt att en bil är påväg. 

Det tar ca 10 minuter innan bilen dyker upp, men under dom 10 minutrarna har snubben redan hunnit ställa sig på en motorhuv och börjat hoppa runt lite. 
1 minut innan bängen kommer så går snubben iväg. Syrran leker detektiv och smyger efter. Jag möter upp poliserna, sätter mig i bilen och vi börjar köra åt det håller mannen gick.

Vi hittade honom, snuten kör fram till snubben. Börjar kroppsvisitera honom, hittar en del saker. 
jag sitter kvar en stund innan en polis tjej kommer och säger att jag kan gå om jag ville. De hittade lite narkotika och verktyg, (skruvmejsel osv).. 
När jag går ur bilen möter snubben mig med blicken och ger min Ögat.
Jag hoppas till gud att jag slipper stöta på honom nått mer.
Så en god järning har man ju bidragit till samhället idag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0