- den sämsta orsaken att bo i vardagsrummet;

Igår var den bästa dagen på veckan. Om inte annat, den roligaste.
Jag ringde till ett företag vars chef svarade. Jag presenterade mig och var så trevlig som jag kan vara när jag anstränger mig, killen i andra sidan luren däremot ansträngde sig inte, inte någonting.
Han var otrevlig, skällde på mig och kallade mig saker. Han undrade varför jag jobbade i Norge när jag inte ens förstod språket.
Orsaken till att han sa så var att han pratade på tok för fort och dessutom skällde som en hund, värre än en hund.
Han var arg för att vi hade ringt han 5 gånger på 14 dagar och han hade sagt nej varje gång. Och när jag ringde så var det antagligen droppen för honom. 

"varför i helvete jobbar du åt ett norskt företag när du inte ens förstår vad jag säger till dig"
- jo jag förstår vad du säger, men du behöver inte vara så otroligt otrevlig.
" ta bort mitt nummer och ring aldrig mig igen, fattar'u?"
- Jorå, jag förstår. Ha'de, dumhuvud!
Iallafall, vi slutade halv 4 igår, en halvtimma tidigare. Och då kommer en utav cheferna upp med två påsar från Vinmonopolet som ligger precis under oss. Han bunkrar upp och vi samlas i lunchrummet och dricker öl.
Mycket trevligt måste jag säga att det var.
Iallafall, det jag skulle komma fram till varför den sämsta orsaken är att bo i vardagsrummet är att man har inget privatliv. Man kan inte "låsa in sig och vara för sig själv"
Jag & Erica bestämde oss för att ha en filmkväll, bara chilla grillen. Vi påbörjade Bröderna Karlsson och hann se hela 25 minuter på den tills killarna kom hem ifrån sin AfterWork med deras jobb. 
De hade med sig några arbetskompisar och bestämde sig för att ha för-förfest innan dom skulle ut på krogen. 
Och där sitter jag å erica som två fån i soffan, med joggingbralls och tända ljus och fattar inte riktigt vad som händer.

Iallafall, dom dricker, lyssnar musik. Vi gör oss bekanta med killarnas jobbarkompisar och efter några timmar drar dom till krogen. 

Vi börjar om våran filmkväll och sedan går och lägger oss efter filmen är slut. 
MEN, jag vaknar 3 timmar senare utav att killarna klampar in, med samma gäng och ska påbörja efterfesten.
och där ligger jag, nyvaken, håret står åt alla håll . 0,5 meter ifrån efterfesten.
Det är den sämsta orsaken att bo i vardagsrummet. ingenting jag rekommenderar.
Ikväll ska jag, erica och några tjejer från jobbet hem till Jonatan & hans polare för att chilla med lite alkohol.
PEACE




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0