- Vad håller på att hända med Sverige?

Jag är inte insatt för fem öre när det gäller det där med Val och Riksdag å allt som har med det att göra.
Jag vet knappt vad de olika Partierna vill ändra på osv. Men det jag vet är att Socialdemokraterna ville ändra på arbetslösheten bland ungdomar och även fixa boende för unga, vilket låter som en jävligt bra idé tycker jag.
Jag vet också att Moderaterna sänker skatten (,eller nått liknande,) för de som har tillräckligt med pengar, och sänker Pensionen för pensionärerna. Vad fan är det då? Ska de gamla inte ha rätt till tillräckligt med pengar?
Jag hade gärna sett Mona Sahlin som stadsminister, jag tycker hon är bättre än den där Fredrik som vill sänka pensionen för de gamla. 
Jag hade gärna sett Mona som Stadsminister eftersom hon vill motverka arbetslösheten för oss unga.
När jag som blir lite insatt av detta så går de käpp rakt åt helvete, rent ut sagt.

Och en sak till?!  SVERIGE DEMOKRATERNA?!?? Vad FAN har hänt med Sverige?!
Jag är så jävla förbannad att dom kom in i riksdagen. Allvarligt talat.  Har Sverige gått å blivit rasister/nazister?
STÖRT. Fan va arg jag är.
IdiotSverige.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0