Känn ingen sorg för mig Göteborg


- Jag har nog inte insätt förrän nu hur mycket jag verkligen saknar Göteborg. Hur mycket jag saknar mina vänner. Hur mycket jag saknar att ha en busshållplats utanför dörren. Hur mycket jag saknar att bara kunna sätta mig på vagnen utan att veta vart jag ska, men ändå veta att jag alltid hittar hem. Att kunna ta en buss åt ett håll och sen en buss åt ett annat håll utan att känna mig vilsen. Att vara ute sent på nätterna och ändå veta att jag kommer hem. Bussar. Spårvagnar. rusningstrafik. galna bilister. mycket folk. civilisation. jag saknar MIG. Jag saknar helt ärligt mig själv. för just nu känner jag inte igen mig själv.

-Jag saknar Angelica, åh jag saknar henne så mycket. Mina andra hälft.min syster.min bästa vän.min barndoms kompis.Hon som gör min dag ljus. Hon som jag bara kan tänka på, och resten av min dag blir ljus. Hon som alltid flänger ur sig konstiga ord men får det alltid att låta så bra. Hon som förgyller min dag ♥

- Och det gör så ont i mig när jag tänker tillbaka, på hur kul vi verkligen har haft. hur mycket dumma saker vi har gjort. Hur mycket vi har upplevt tillsammans. Hur mycket roliga saker vi har gjort. Hur mycket vi har trotsat. Hur mycket tårar och skratt vi har bytt med varandra. Som vi inte har gjort nu, på 8 år. Och de gör så ont.För jag saknar dig, min vän.min syster.min bästa vän.

- Och jag saknar Daniel. Mycket. Otroligt mycket. 
Dig som får mig på bra humör.Dig jag inte behöver känna mig i vägen med.Du som är så jävla underbar.Jag älskar dig.Du som inte tar en förgivet.Dig man kan känna sig trygg med.Dig man kan lita på.Dig man har skoj med.Jag hittar inga ord för dig, för du är allt.Precis allt.
Och jag blir så glad när jag tänker på dig. så fruktansvärt glad.Och jag saknar dig så mycket ♥

Och nu vill jag verkligen här ifrån. Nu vill jag tillbaka till där ifrån jag kom, till mitt kära hem Göteborg.
Nu vet jag hur detta livet på landet funkar och det är ingenting för mig. Storstads livet är mer min grej och det är där jag hör hemma.

- Mamma, hitta oss ett hem.snart.helst nu.men bara vi kommer här ifrån.för jag vill inte vara kvar här längre.
Jag vill hem.

' ∫ over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0