- JAG SKA!

- okej, jag har gått runt och grubblat ett bra tag nu på jobb å annat.  Men det slog mig för ca. 15 minuter sen.. 
JAG MÅSTE SÄTTA IGÅNG ATT SÖKA JOBB!!
Varför har jag slöat så jävla mycket med det? Varför har jag dragit ut på tiden att söka?Varför??
som sagt, de slog mig för en liten stund sen att jag verkligen måste sätta igång att söka jobb, för jag vill inte bli den där som bor hemma tills man är 30 och inte har jobbat en ända dag i sitt liv.

Jag ser bara på mina kompisar, dom flesta har jobb. jag är glad för deras skull men samtidigt förbannad på dom att det har gått så jävla bra och att dom haft sån tur med att få jobb direkt efter studenten.
Medans dom har jobbat på dagarna, vafan har jag gjort? .. inte ett jävla piss. Legat hemma i soffan å pillat mig i naveln och hoppats på att jobben ska komma till mig ungefär. Det är vad jag har gjort denna sommaren.
Men nu. Nu jävlar! Jag har bestämt mig. Om det nu är så att jag ska sitta uppe tills imorn bitti när jag ska till jobb coachen så ska jag fan ha sökt en jävla massa jobb!!
Jag ska börja redan nu, sen ska jag återkomma med hur många jobb jag har sökt. Jag ska fan göra det!!

Jag ska ha ett jobb, jag ska tjäna egna pengar. Jag ska kunna åka med polare på resor å annat. jag ska köpa min egna första bil. JAG SKA!!
jag ska fan inte bli den i gänget utan pengar, å inte kunna hänga med polare på galna grejer bara för att jag inte har någon ekonomi. Jag ska inte bli den som ska leva på soc resten av livet å inte på föräldrarna heller.
Helst av allt vill jag iväg. bort från denna hålan. bort från sverige. Jag vill till Norge. även om det blir så att jag drar upp till nordNorge å rensar fisk så ska JAG DIT. jag ska tjäna egna pengar. Jag vill jobba för att få tjäna egna pengar, känna mig stolt  över mig själv. att jag har gjort någonting bra för att förtjäna min allra första lön. och den ska vara FET.
Alltså, första anhalten att söka jobb, Norge.
Nu måste jag fan ta en paus. blir förbannad annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0